Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • Güvenlik Bilimleri Dergisi
  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • TR
    • Türkçe
    • English
    • Français
    • Italiano
    • Español
Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi
Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi
  • HAKKIMIZDA

    Hakkımızda

    Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi teşkilat yapısı, tarihçesi ve hakkımızda merak ettiğiniz diğer bilgilere bu sayfadan ulaşabilirsiniz.

    • Akademi Başkanımız
    • Tarihçe
    • Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi (BKYS)
      • Vizyon
      • Misyon
      • Temel Değerler
      • Politikalarımız
      • Kalite El Kitabı
    • Teşkilat Şeması
    • Mevzuat
    • Yerleşke Hakkında
    • Kurumsal Kimlik
    • Galeri
      • Jandarma Şehitliği
      • Jandarma Müzesi
      • Katalog ve Broşür
      • Fotoğraflar
      • Videolar
      • Mezuniyet Videoları
    • Gündem
      • Haberler
      • Duyurular
  • AKADEMİK

    Akademik

    Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi Birimlerine buradan ulaşabilirsiniz.

    • Etik Kurulu
    • Güvenlik Bilimleri Fakültesi
    • Güvenlik Bilimleri Enstitüsü
    • Adli Bilimler Enstitüsü
    • Jandarma Astsubay Meslek Yüksek Okulu
    • Güvenlik Araştırmaları Merkezi Müdürlüğü
    • Erasmus Ofisi
    • Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
    • Sürekli Eğitim Merkezi Komutanlığı
    • Öğrenci Kıtalar Komutanlığı
    • Terörizm Araştırmaları Merkezi Müdürlüğü
    • Kütüphane
    • JSGA Yayınevi
    • Uluslararası Kuruluşlar
    • Jandarma E-Akademi
    • Öğrenim Yönetim Sistemi - JSGA Uzaktan Eğitim
    • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • FAALİYETLER

    Faaliyetler

    Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisinin gerçekleştirdiği tüm faaliyetlere buradan ulaşabilirsiniz.

    • Faaliyetler
    • JSGA Çarşamba Konferansları
    • Fakülte Akademik Faaliyetler
      • Öğrenci Kongresi
      • Güvenlik Kongresi
      • Tübitak 2237-A KBRN-P Farkındalık Eğitimi 2024-1
  • ÖĞRENCİ

    Öğrenci

    Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi aday öğrenciler hakkında gerekli tüm bilgilere, öğrenci işlemleri ve aklınıza takılan sorulara bu sayfadan cevap bulabilirsiniz.

    • Aday Öğrenci
    • Yabancı Uyruklu Öğrenci
    • Sıkça Sorulan Sorular
      • Yabancı Uyruklu Öğrenci/ERASMUS Hakkında
      • Fakülte Hakkında
      • Subay Eğitim Merkezi Öğrenci Adaylığı Hakkında
      • Astsubay Eğitim Merkezi Öğrenci Adaylığı Hakkında
  • İLETİŞİM
Ara
  • HAKKIMIZDA
    • Akademi Başkanımız
    • Tarihçe
    • Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi (BKYS)
      • Vizyon
      • Misyon
      • Temel Değerler
      • Politikalarımız
      • Kalite El Kitabı
    • Teşkilat Şeması
    • Mevzuat
    • Yerleşke Hakkında
    • Kurumsal Kimlik
    • Galeri
      • Jandarma Şehitliği
      • Jandarma Müzesi
      • Katalog ve Broşür
      • Fotoğraflar
      • Videolar
      • Mezuniyet Videoları
    • Gündem
      • Haberler
      • Duyurular
  • AKADEMİK
    • Etik Kurulu
    • Güvenlik Bilimleri Fakültesi
    • Güvenlik Bilimleri Enstitüsü
    • Adli Bilimler Enstitüsü
    • Jandarma Astsubay Meslek Yüksek Okulu
    • Güvenlik Araştırmaları Merkezi Müdürlüğü
    • Erasmus Ofisi
    • Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
    • Sürekli Eğitim Merkezi Komutanlığı
    • Öğrenci Kıtalar Komutanlığı
    • Terörizm Araştırmaları Merkezi Müdürlüğü
    • Kütüphane
    • JSGA Yayınevi
    • Uluslararası Kuruluşlar
    • Jandarma E-Akademi
    • Öğrenim Yönetim Sistemi - JSGA Uzaktan Eğitim
    • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • FAALİYETLER
    • Faaliyetler
    • JSGA Çarşamba Konferansları
    • Fakülte Akademik Faaliyetler
      • Öğrenci Kongresi
      • Güvenlik Kongresi
      • Tübitak 2237-A KBRN-P Farkındalık Eğitimi 2024-1
  • ÖĞRENCİ
    • Aday Öğrenci
    • Yabancı Uyruklu Öğrenci
    • Sıkça Sorulan Sorular
      • Yabancı Uyruklu Öğrenci/ERASMUS Hakkında
      • Fakülte Hakkında
      • Subay Eğitim Merkezi Öğrenci Adaylığı Hakkında
      • Astsubay Eğitim Merkezi Öğrenci Adaylığı Hakkında
  • İLETİŞİM
Güvenlik Bilimleri Dergisi

Güvenlik Bilimleri Dergisi

  • Hakkında
  • Amacı ve Konu Kapsamı
  • Etik İlkeler ve Yayın Politikası
  • Danışma Kurulu
  • Güncel Sayı
  • Arşiv
  • Makale Yazma Esasları
  • Makale Gönderme
  • Makale Formatı
  • Kitap İncelemesi Formatı
  • Formlar
  • İletişim

Makale Yazım Esasları

1. YAZIM KURALLARI

1.1. Genel Esasları

  • Yazarlar unvanlarını, görev yaptıkları kurumları, haberleşme adreslerini, telefon numaralarını, e-posta adreslerini ve ORCID (Open Researcher ve Contributor ID) numarasını bildirmelidir (http://orcid.org).
  • Bilimsel yayınlar Türkçe veya İngilizce olarak hazırlanabilir. Türkçe makalelerin yazım ve noktalamasında ve kısaltmalarda TDK İmlâ Kılavuzunun en son baskısı esas alınır. Gönderilen yazılar dil ve anlatım açısından bilimsel ölçülere uygun, açık ve anlaşılır olmalıdır.
  • Dergiye gönderilen makaleler, dipnotlar dâhil en az 4000 en fazla 7000 kelime olmalıdır. Kitap incelemeleri 1000-1500 kelime olmalıdır.
  • Yazılar, makalenin başlangıç kısmına yazılmış, Türkçe ve İngilizce olarak hazırlanmış makale başlıklarını da içeren 150-200 kelimelik Türkçe “Öz” ile İngilizce “Abstract” ve makale başlığı içermelidir. Öz ve Abstract da çalışmanın amacı, yöntemi, varsayımı ve sonucu kısaca belirtilmelidir. İngilizce çalışmalarda önce İngilizce “Abstract”, Türkçe çalışmalarda ise önce Türkçe “Öz” yazılmalıdır. “Öz” ve “Abstract” tek aralık, 9 punto ve italik olarak yazılmalıdır. Ayrıca her iki dilde de üç-yedi adet “anahtar kelime” eklenmelidir.
  • Yazarın akademik unvanı, görevi ve bağlı bulunduğu kuruluş e-posta adresi ile ORCID numarası ilk sayfanın altına dipnotta (footnote) (*) işareti ile 9 punto ile yazılmalıdır. (Örnek; Dr. Öğr. Üyesi, JSGA, Güvenlik Bilimleri Enstitüsü, editorgbd@jandarma.gov.tr, ORCID:...)
  • Tablo ve şekillere başlık ve sıra numarası verilmeli; başlıklar tabloların üzerinde, şekillerin ise altında yer almalıdır.
  • Denklemlere sıra numarası verilmelidir. Sıra numarası ayraç içinde ve sayfanın sağ tarafında yer almalıdır.
  • Yazılarda dipnotlara yer vermekten olabildiğince kaçınılmalı ve burada söylenecekler metin içinde ifade edilmelidir. Zorunlu olarak verilecek dipnotlar ise numaralandırılarak sayfa sonunda verilmelidir.
  • Teknik terimler tırnak içinde yazılmalı veya açıklanmalıdır. Kavramlar için kısaltma kullanımından kaçınılmalıdır.

1.2. Sayfa Düzenine İlişkin Esaslar

  • Yazılar, Microsoft Word’de, tek satır aralığı, Times New Roman ve 11’lik punto; marjlar üst 4,6; sol 4; alt 4,6; sağ 4; cilt payı 0, üst bilgi 4,6, alt bilgi 5, kâğıt ölçüsü A4 olacak şekilde hazırlanmalıdır.
  • Yazı “GİRİŞ” bölümüyle sayfa başından başlamalı ve uygun bölümlere ayrılmalıdır. Son bölüm, “SONUÇ” bölümü olmalı ve bu bölümü takiben “KAYNAKÇA” ile varsa “EKLER” yer almalıdır. Ekler başlıklandırılırken;    “EK-A”, “ EK-B” şeklinde sıralanmalı ve ek içinde “Başlıklar” bölümünde ifade edilen başlıklandırma kurallarına uyulmalıdır.
  • Giriş, sonuç ve kaynakçaya numara vermeden; bölümler, ardışık olarak numaralandırılmalıdır. 3’üncü seviye başlıktan sonra (*, - vb) imleçler kullanılmalıdır. Bölüm başlıkları;
  1. BİRİNCİ SEVİYE (Sola yaslanmış, kalın, büyük harflerle)
    1. İkinci Seviye (Sola yaslanmış, kalın, ilk harflerleri büyük)
      1.  Üçüncü Seviye (Sola yaslanmış, italik, ilk harflerleri büyük)
  • Her tablo ve şekil için sıra numarası verilmeli (Tablo-1., Şekil-2. gibi); tabloların başlığı üstte, şekillerin başlığı ise altta yer almalı, başlıklar tablo veya şekle ortalanmış olarak ilk harfleri büyük yazılmalıdır.
  • Tablo ve şekil içeriği Times New Roman 10 punto olarak yapılandırılacaktır (Sayfa durumuna göre 9 veya 11 punto da kullanılabilir). İstatistikler için virgülden sonra üç haneden fazlası yazılmamalıdır. Tablo, şekil, grafik ve resim için şayet alıntı yapılmışsa, mutlaka kaynak belirtilmelidir.
  • İlk sayfadan sonra, çift numaralı sayfalara yazar adı, tek numaralı sayfalara makale adı 9 punto karakterinde üst bilgi olarak eklenmelidir.

1.3. Atıf ve Göndermelere İlişkin Esaslar

  • Metin içinde yapılacak atıflar ayraç içinde gösterilecektir. Kaynakça da bu atıf sistemine uygun olarak hazırlanacaktır. Aşağıda farklı nitelikteki kaynaklara yapılan atıf örnekleri gösterilmiştir:
  • Walsh (1998) aile yılmazlığını, ailenin başa çıkma ve fonksiyonel bir birlik olarak aktarmaktadır (s. 108).
  • İlişki içerisinde özgünlük, dürüstlük, kişinin tam olarak kendisini açmasıdır (Lopez ve Rice, 2006, ss. 13-14).
  • Kessler’in 2003’te yaptığı çalışmaya göre ise ruh sağlığını güvence altına alan en önemli etken sıcak bir aile ortamıdır (s. 146).
  • Örgütsel nitelikteki öncüller, örgütsel adalet algısı (Brewer ve Kramer, 1986; 45; Cremer, 2005a, ss.33-45; Lipponen, 2001, s. 24) gibi faktörlerden…
  • Mael ve Ashforth (1992: 88) tarafından geliştirilen…
  • Aynı yazar veya yazarların farklı çalışmalarında, çalışma tarihi daha eski olan önce yazılmalıdır. Aynı yazarın veya yazarların aynı tarihlerdeki çalışmalarında “a”, “b” şeklinde harfler, çalışmanın yapıldığı yılın yanına yazılmalıdır.
  • Üç, dört ve beş yazarı olan çalışmalarda ilk atıfta tüm yazarların isimleri verilmeli, müteakip atıflarda “vd.” şeklinde kısaltılarak verilmelidir. Beşten fazla yazar varsa ilk yazarın soyadından sonra “vd.” şeklinde ifade edilebilir.
  • Bir yazarın düşüncelerinin yeniden ifade edilmesi zorsa veya anlamını yitirecekse 40 kelimeden daha fazla olmayan atıflarda kaynaktan alınan ifade tırnak işareti içinde belirtilerek yazılmalı ve o ifadenin bulunduğu sayfanın numarası belirtilmelidir. Örneğin: (Öztürk, 2003, s. 147). Eğer 40 kelimeden daha fazla atıf yapılması gerekiyorsa alıntı yapılan kısım, iki sekme içeriden, tırnak içinde yazılmalı, en sonuna alıntı yapıldığı yerdeki paragraf (para. 15) veya sayfa numarası (s. 25) belirtilmelidir.
  • Yazar ismi belirtilmemiş bir çalışmaya atıf yapılması gerekiyorsa ve bu çalışma süreli bir yayındaysa yayının ismi, yazar olarak belirtilebilir. Örneğin; (Wall Street Journal, 2009), (Ticaret Bakanlığı, 1999).
  • Aynı parantez içinde birden fazla çalışmaya atıf yapılacaksa çalışmalar alfabetik sıraya göre ve aralarına noktalı virgül konularak yazılmalıdır. Örneğin: (Abrams, 2000; Sullivan ve Hellman, 1999).
  • İkincil kaynaklar, (Blau, 1964’ten akt. Tamer, 2003). Tamer’in (2003), Blau’dan (1964) aktardığına göre... şeklinde ifade edilerek ikincil kaynaklardan atıf yapıldığı belirtilmelidir.
  • Elektronik kaynaklara atıf yaparken genel atıf kuralları geçerlidir (Yazar soyadı, yıl). Bu bilgi mevcut değilse, kaynağa ulaşılan web adresi parantez içinde verilmelidir. Yani yazarı belli olmayan bir elektronik kaynağa atıf yapmak gerektiğinde web sitesi parantez içinde verilmelidir. Şayet profesyonel bir web sitesine, veri tabanına veya bir projenin web sitesine atıf yapmak gerekiyorsa, elektronik adres parantez içinde verilmeli, kaynakçada da aşağıda ilgili bölümde verilen örnekte görüldüğü gibi belirtilmelidir. (Örneğin: UNICEF web sitesi dünya çapında çocukların iyiliği için çalışan çeşitli yararlı kaynaklara bağlantılar sunmaktadır (http://www.unicef.org).
  • Eğer mali destek veya diğer yardımları için teşekkür etmek istediğiniz kişi veya kurumlar varsa, çalışmanın sonuna bir not ekleyerek teşekkürlerinizi iletebilirsiniz.

1.4. Kaynakça Yazımında Uygulanacak Esaslar

  • Kaynakça 11 punto olarak düzenlenecek ve soyad alfabetik sırasına göre tasniflenerek verilecektir. Ayrıca bir kategori yapılmayacaktır.
  • Kitaplarda sayfa numaraları belirtilmeyecek, makalelerde derginin ilgili sayfa aralığı belirtilecektir.
  • İnternet kaynaklarında erişim tarihi belirtilecektir.
  • Kaynakça ile ilgili ayrıntılı hususlar için APA’nın (American Physchology Association) bilimsel yazı kriterlerine, Publication Manual of American Psychological Association (https://www.apastyle.org/manual) veya Dergi Park Yazım Kuralları’na (http://dergipark.gov.tr/busad/page/2914) bakınız.
  • Kaynakçada yazar soyadının baş harfi büyük, adının ise ilk harfi olacak şekilde aşağıda verilen örneklerde olduğu şekilde yazılacaktır. DOI numarası mevcutsa referansın en son kısmına eklenecektir.

Kitaplar

Sarı, G. (2013). Ermeni meselesi ışığında Süryaniler. Ankara: Barış Platin Yayınevi.

Bloch, S. ve Whiteley, P. (2010). Düz bir dünyada yöneticilik (2.Basım). (Ü. Şensoy, Çev.) İstanbul: İş Bankası Yayınları.

Avcı, E. (2017). Türkiye’de terörizmin tarihsel seyri. G.Sarı ve C.K.Demir. (Ed.), Güvenlik bilimlerine giriş (ss. 287-314). Ankara: Jandarma Basımevi.

Makaleler

Ak, T. (2018, Mayıs). Silahlı insansız hava araçlarının kullanımında karar mekanizmaları. Güvenlik Bilimleri Dergisi, 7(1), 111-130. doi:10.28956/gbd.422803

Ansiklopedi

Ersoy, O. (1973). Kağıt. Türk Ansiklopedisi içinde (c. 21, ss.112-115). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı.

Yayımlanmamış Çalışmalar

Aplak, H.S. (2010). Karar verme sürecinde bulanık mantık bazlı oyun teorisi. (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.

Kongre Bildirileri

Sarı, G. ve Ak, T. (2018). Güvenlik alan yeterlilikleri ve akademik çalışmalar. H.Kahya (Ed.), 1.Uluslararası Eğitim ve Sosyal Bilimlerde Yeni Ufuklar Kongresi bildiriler kitabı içinde (ss. 130-134). İstanbul: ASOS. doi:10.21733/ibad.417321

Elektronik Kaynaklar

Shotton, M.A. (1989). Computer addiction? A study of computer dependency. Erişim tarihi: 18 Ağustos 2011, http://www.ebookstore.tandf.co.uk/ html/index

Yazarı belli olmayan web sitesi makalesi

New child vaccine gets funding boost. (2001). Erişim tarihi: 21 Şubat 2012, http://news.ninemsn.com.au/health/story_13178.asp.

Blog

Webber, S. (2008, 10 Ekim). Information literacy in work place contexts. Erişim tarihi: 22 Ekim 2008, http://information-literacy.blogspot.com/.

1.5. Kitap İncelemelerinde Uygulanacak Esaslar

Kitap incelemesi bir kitapta yer alan temel iddialar ve konular çerçevesinde yapılan kapsamlı ve detaylı bir araştırmadır. İnceleme akademik bir yazı kurgusu içerisinde giriş, tartışma (yöntem, kapsam ve içerik) ve sonuç gibi hususları içermelidir. Giriş kısmında kitaptaki tezler ve ana hususlar ile kısa bir özete yer verilmelidir. Tartışma kısmında kitabın ilgili sayfalarına ve gerekiyor ise başka eserlere de atıf vermek suretiyle yöntem, kapsam ve içerikte yer alan konular bir bütünlük içerisinde irdelenmelidir. Sonuç kısmında ise kitaba ilişkin temel düşünceler ve yazarın alana yaptığı katkılar değerlendirilmeli ve eleştirel bir şekilde ortaya konulmalıdır.

Kitap incelemelerinde başlık bilgilerinde inceleme yapılan eserin adı, yazarı, yayımlandığı kent ve yayınevi, yayım yılı ve ISBN numarası yazılmalıdır. Sayfa altında özel işarete karşılık olarak  inceleme yapan yazarın akademik unvanı, mensup olduğu kurum ve e-posta adresi yazılır.

 

 
 

HAKKIMIZDA

  • Akademi Başkanımız
  • Tarihçe
  • Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi (BKYS)
    • Vizyon
    • Misyon
    • Temel Değerler
    • Politikalarımız
    • Kalite El Kitabı
  • Teşkilat Şeması
  • Mevzuat
  • Yerleşke Hakkında
  • Kurumsal Kimlik
  • Galeri
    • Jandarma Şehitliği
    • Jandarma Müzesi
    • Katalog ve Broşür
    • Fotoğraflar
    • Videolar
    • Mezuniyet Videoları
  • Gündem
    • Haberler
    • Duyurular

AKADEMİK

  • Etik Kurulu
  • Güvenlik Bilimleri Fakültesi
  • Güvenlik Bilimleri Enstitüsü
  • Adli Bilimler Enstitüsü
  • Jandarma Astsubay Meslek Yüksek Okulu
  • Güvenlik Araştırmaları Merkezi Müdürlüğü
  • Erasmus Ofisi
  • Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
  • Sürekli Eğitim Merkezi Komutanlığı
  • Öğrenci Kıtalar Komutanlığı
  • Terörizm Araştırmaları Merkezi Müdürlüğü
  • Kütüphane
  • JSGA Yayınevi
  • Uluslararası Kuruluşlar
  • Jandarma E-Akademi
  • Öğrenim Yönetim Sistemi - JSGA Uzaktan Eğitim
  • Yabancı Diller Yüksekokulu

FAALİYETLER

  • Faaliyetler
  • JSGA Çarşamba Konferansları
  • Fakülte Akademik Faaliyetler
    • Öğrenci Kongresi
    • Güvenlik Kongresi
    • Tübitak 2237-A KBRN-P Farkındalık Eğitimi 2024-1

ÖĞRENCİ

  • Aday Öğrenci
  • Yabancı Uyruklu Öğrenci
  • Sıkça Sorulan Sorular
    • Yabancı Uyruklu Öğrenci/ERASMUS Hakkında
    • Fakülte Hakkında
    • Subay Eğitim Merkezi Öğrenci Adaylığı Hakkında
    • Astsubay Eğitim Merkezi Öğrenci Adaylığı Hakkında

İLETİŞİM

  • HAKKIMIZDA
    • Akademi Başkanımız
    • Tarihçe
    • Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi (BKYS)
      • Vizyon
      • Misyon
      • Temel Değerler
      • Politikalarımız
      • Kalite El Kitabı
    • Teşkilat Şeması
    • Mevzuat
    • Yerleşke Hakkında
    • Kurumsal Kimlik
    • Galeri
      • Jandarma Şehitliği
      • Jandarma Müzesi
      • Katalog ve Broşür
      • Fotoğraflar
      • Videolar
      • Mezuniyet Videoları
    • Gündem
      • Haberler
      • Duyurular
  • AKADEMİK
    • Etik Kurulu
    • Güvenlik Bilimleri Fakültesi
    • Güvenlik Bilimleri Enstitüsü
    • Adli Bilimler Enstitüsü
    • Jandarma Astsubay Meslek Yüksek Okulu
    • Güvenlik Araştırmaları Merkezi Müdürlüğü
    • Erasmus Ofisi
    • Bilimsel Araştırma Projeleri Koordinasyon Birimi
    • Sürekli Eğitim Merkezi Komutanlığı
    • Öğrenci Kıtalar Komutanlığı
    • Terörizm Araştırmaları Merkezi Müdürlüğü
    • Kütüphane
    • JSGA Yayınevi
    • Uluslararası Kuruluşlar
    • Jandarma E-Akademi
    • Öğrenim Yönetim Sistemi - JSGA Uzaktan Eğitim
    • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • FAALİYETLER
    • Faaliyetler
    • JSGA Çarşamba Konferansları
    • Fakülte Akademik Faaliyetler
      • Öğrenci Kongresi
      • Güvenlik Kongresi
      • Tübitak 2237-A KBRN-P Farkındalık Eğitimi 2024-1
  • ÖĞRENCİ
    • Aday Öğrenci
    • Yabancı Uyruklu Öğrenci
    • Sıkça Sorulan Sorular
      • Yabancı Uyruklu Öğrenci/ERASMUS Hakkında
      • Fakülte Hakkında
      • Subay Eğitim Merkezi Öğrenci Adaylığı Hakkında
      • Astsubay Eğitim Merkezi Öğrenci Adaylığı Hakkında
  • İLETİŞİM
 
Bizi Takip Edin

 

 

    
© 2025 Jandarma ve Sahil Güvenlik Akademisi 
 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız